Direkt från hjärtat

Nu har jag söndags ångest. Varför kan man inte vara ledig en dag till? Det skulle vara så skönt. Fast det är ju faktiskt ännu bättre att ha ett jobb än att vara ledig. Ja har man inget jobb är man ju arbetslös, eller idag kallad mellan två jobb eller arbetssökande. Man jobbar hela tiden på att förfina saker. Skapa en fasad som folk tror på, alla utom dig själv. Du får folk tro att hela ditt liv är perfekt. Fast vi alla vet att alla har vi våra problem, oavsett om du har pengar eller inte. Oavsett om du har allt du någonsin drömt om. Så har du vid dagens slut vissa problem du måste jobba med. Andra som inte kan försvinna av sig själv eller som alltid kommer finnas där.
Så ja jag har söndags ångest. Jag hade gärna varit ledig en eller två dagar till. Fast när dagen kommer till sitt slut så trivs jag med att ha ett jobb. Ett yrke som jag facineras av och fullkomligt älskar. Hur besviken jag än blir på mig själv. Jag jag har svårt ibland då man är så van att gå i skolan. Även om det är skönt att få känna sig vuxen. Kanske är jag helt enkelt inte redo ännu att bli vuxen? Ibland känner jag mig fortfarande som 17. Även om det bara är 3 månader kvar till 21.
Tiden går helt enkelt för fort ibland. Tiden är det enda vi har så det gäller att ta hand om den tiden vi har här på jorden.

 Ibland känns det som igår. Inte som för 6 månader sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0