Sanning eller lögn?

Vi säger hela tiden att vi vill höra sanningen.  Men hur mycket är det sant? För vill du höra att din partner tycker din bästa vän är riktigt ful? Vill du höra att din partner tänder på någon utav dina närmaste. Vill du verkligen höra hela sanningen om varje liten sak som hände ri ditt liv? Vill du veta om din vän hellre ringer någon annan än dig? Vad är det egentligen du vill höra som är sant? Vi kallar oss själva ärliga. Vi säger att vi oftast säger sanningen. Fast att det händer att vi drar en vit lögn. Men lögn som lögn? För är det kanske så att vi hellre tar det som är bekvämt? Att vi hellre inte hör något alls. Att vi helst slipepr att höra om våran partner tänder på sin bästa vän. För inte skulle du väl vilja att din lärare säger att du är dum i huvudet? Inte skulle du må bra då? För om jag är ärlig då är jag elak. Ljuger jag så är jag falsk. Så hur är det egentligen gott folk vi vill ha det? Vill vi höra lögnerna som får oss att må bra? Eller vill vi höra sanningarna som gör så ont att vi inte vet vart vi ska ta vägen. För du är ju elak om du säger snaningen. Hur långt ska man gå?


Kommentarer
Postat av: Lorena

haha va så smal e ja inte.. har vart mkt smalare, jag är ju smal i mig själv, men nu försöker jag äta nyttigare än jag gjort men ja har absolut inga ätstörningar, plus killen som stog breve mig e sjukt stor så då ser man ju mindre ut ;)

2008-04-21 @ 17:26:54
URL: http://lorenasanchez.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0