Tisdag 15 april

Aj aj aj.. Jag har fan SKIT ont i vänstra bröstet :( vet inte vad jag gjort men usch så ont det gör.
varit i skolan idag, SÅ skönt att vi slutar 11 på tisdagarna. Var på jobbet idag och planerade inför sommaren. ska jobba v.26,27,28 och 29. Sedan nu 26,27 april ska jag jobba helg för att jag ska lära mig kunna vara själv där eftersom det är planerat att jag egentligen ska jobba var tredje helg där. Behöver ju pengarna till min resa :D
Fick hem studentklänningen igår. Jag och mamma lär ha ett jäkla krig den dagen. det är ju typ tusen spännen och knäppen och en as knepig dragkedja. Och ett jäkla midje band, som sitter inne i klänningen, vilket jag lär skita i.. hahaha. Fattar inte vitsen med det. Tänker inte lägga upp min klänning här nu. Inte för att ni ska kunna ha lika dan vilket är omöjligt eftersom jag har låtit några sy min klänning asså det är på tillskärar akademin, så det blev inte så farligt dyrt.
Jag förundras över de unga mammorna. Jag tycker att många av de är SÅ starka. Jag vill ha barn någon gång i framtiden, men vet inte om jag skulle klara det nu. Vet att de finns dom som är gravida eller tonårsföräldrar som inte klarar av det. MEN det finns jäkligt många som klarar av det. man väljer vad man vill göra med sitt liv, alla tycker inte att man behöver resa världen runt innan man skaffar familj. Jag däremot tycker att man kan göra det när man vill, bara man känner att det här kan jag klara. Sedan att ekonomin går runt så att det finns tak över huvudet och pengar till mat. Fast vem är jag att säga något? ;p jag har inga barn och ingen plan på att skaffa det nu heller. Men jag förundras fortfarande över de som klarar av det. Sedan tycker jag väl att det har blivit en sån hysteri med att förlova sig och skaffa barn utan att tänka, ALLA gör det inte men det finns endel som är tillsammans en månad sen skaffar barn! Tycker sånt är vansinne, men alla gör vad de vill med sina liv och jag får väl bara önska alla tonårsföräldrar lycka till helt enkelt :)
Åh, idag ska jag och min mamma äta min favorit rätt :D Kyckling med krossade tomater och bearneise sås :D och potatis :D
Har gjort min intervju med en tjej på Bostället nu med :) Har ju en uppsats om hemlösa som skolarbete :) Jag tycker att ALLA borde få veta hur det är, folk tror bara att det är narkomaner och alkolister som blir hemlösa. MEN ÅH så fel folk har!! Jag vet pga att en familje medlem var utan bostad i ett år, jag var bara 7 år då så vill inte berätta något om det. Inte många som vet och så är det med den saken. vet bara att man inte alltid behäver ha problem med knark och sprit. Kan bara vara svårt att ta hand om sig själv efter att man hållt ihop med ngn som klarat av allt åt en. Tänker inte lägga upp min uppsats här, då jag vet att det finns folk som kopierar och sedan ger det till sin lärare. Sånt tycker inte jag om. Men jag har lärt mig att samhället gör iaf lite åt att hjälpa hemlösa, det går inte att göra allt på en gång, men framsteg är det.
Var även på banken idag, satte in en stor del av lönen till resan :) nu är det inte mkt kvar att betala på resan, nu är det bara fickpengar som gäller :) och lite till på resan då :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0