Trött,glass och tårta ;P

Trött, trött och återigen trött. SÅ härligt att det bara är 2 dagar kvar utav praktiken. Jag funderar på att göra glass till helgen, fårgan är om det ska bli hallonkessela glassen som  är grymt god, eller choklad? eller min favorit vaniljglass :D Har ju en hel del recept på glass så som man gör i abgerierna. Fick ju en glasmaskin när jag fyllde 19. och tittade på deras recept. och jises tänkte jag. hahha kallar de det glass? gott var det inte. Men gjorde riktgit vaniljglass för ett tag sen, den blev god, hade dock i en för mkt vaniljstång. Så det blev lite för sött ;P Funderar även på att lära mig att göra moussetårta, eftersom vi inte lär få lära oss det i skolan. Så får jag väl exprementera hemma. Frågan är bara vem som ska käka allt ;P men måste ju lära mig på något vis? eller hur? Så ska fråga min lärare om lite recept. så ska jag börja. Sen får mamma säga vad hon vill. För måste ju lära mig lixom. Det som är roligast är ju att göra tårtor. Så därför vill jag lära mig allt inom det.
Var och tittade på kakburken.se de har så sjukt mkt roliga saker, att det är nästan läskigt att gå in på den sidan, då man nästan gör slut på pengarna ;P hahaha
Ska lägga in lönen som kommer på tisdag till mitt utlandskonto :D Så att jag inte handlar upp dom. För 19 juli åker jag ju utomlands med Emelie :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0