Det är fåfängan som får oss göra onödiga saker

Igår blev det massvis med myspys och jag lovar att jag kommer väga minst 10 kg mer när jag kommer hem till sthlm sen. Hoppas naturligtvis att jag ljuger nu. Men myspys var det. Sedan såg jag och Jennifer på se upp för dårarna haha rolig var den!
Idag hade vi lektion med Åke, han verkar så himla duktig och det är skönt att vi har honom i entreprinörskapeller vad det nu heter. Han äger ju bageri här nere. Så det är kul att höra hur hans livshistoria har varit eller ja fortfarande är. Det berättade han alltså om idag. Sedan patade vi också lite om praktikplats :) Jag ska ju upp till sthlm då men är så jävla nervös för jag vill inte ha en dålig praktikplats. Jag vill verkligen ha något bra ställe :)
Sedan efter det gjorde vi vaniljsås. Det första receptet gick käpprätt åt helvetet medan recept nummer två blev super god!!
Vi gjorde vaniljsåsen till våra kavlade degar i morgon :) Ska bli roligt att ha det då det var så länge sedan jag verkligen gjorde det!
Har även hunnit med att bråka med mamm idag! =( Fast det redde vi upp rätt snabbt då jag och mamma tänder till väldigt snabbt båda två men det går över rätt snabbt för oss båda oftast. Eller ja mamma kan vara riktigt långsint :P haha. Brukar alltid reta henne för det! Så jag ska iaf åka upp till sthlm 19 september! =)
Alden skrev till mig idag, mitt ex. Det var roligt att prata med honom. Retas lite med honom. Han vill ju inte ha en tjej utan flera jäkla mupp. Jag är nog den sista som var tillsammans med honom, skrämde kanske livet ur honom haha.

 Så här ska vaniljsås inte smaka eller se ut! Den smakade bakpulver.
 Så här ska den se ut och smaka! Den var helt ljuvlig!

Mina kokar vaniljkräm och jennifer gömmer sig för kameran.
 Våran svullakvällsmat! haha! Jennifer till vänster Mina till höger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0