Svenska läkarvården

Jag blir så trött på den svenska läkarvården!! Kan den ens kallas läkarvård? Jag har haft utslag nu i 2 månader som kliat så mycket att det känns nästan som vattkoppor. Vad gör doktorn? Jo han tar på dem med tummen och skriver ut en antibiotikakur som gjorde saken värre då han vägrade ta blod prov eller någonting! Svenska sjukvården ahr blivit ett ställe för folk att sitta på sina feta arslen och göra nada. En tjej i min väskapskrets är allergisk mot en hel del saker men har inte fått någon hjälp för det, hon ahr aldrig fått tagit några tester på vad hon är allergisk mot eller ens fått det uppskrivet i sina journalen, för nej det går ju inte när hon inte gjort ngt test. Fast de vägrar ju att testa henne. Jag gick dit en gång då jag hade svårt att andas, har gått till olika läkare ca 3-5 gånger och alla har givit olika dignos. En gav mig asma medicin den andra sa att mina lungor var utmärkta den tredje tyckte jag borde slappna av mer medan den andra inte hittade något fel alls. Så hittar de sin läkarlicens i flingpaketet eller kanske i julkalendern? Läkarna är väl till för att hjälpa? Inte göra så att vi kan dö förtidigt? För ja det är ju faktiskt så att läkarna verkar inte vilja hjälpa. De har makten i sina händer. Ändå så gör de ingenting. Måste man vara mångmiljonär för att få ngn hjälp?

Svenska sjukvården blir bara värre och värre för varje dag som går.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0