sweet childhood

Satt precis och läste Haris blogg. Han hade skrivit ett inlägg om ett barndomsminne som ploppat upp under en reklam. Så på en gång ploppade det upp en hel rad med minnen. Tyvärr så kommer jag inte ihåg allt för mycke ti tidig ålder. har väl mest hört och eftersom min far inte är att lita på så vet jag inte om det stämmer.
Fast ett starkt minne jag har var när mamma slängde julbocken i pappas huvud! Kommer ALDRIG glömma det! Min far ärr inte så händig av sig. Han har tummen mitt i handen helt enkelt. Så hade vi en plastgran eftersom jag var liten och mamma hatar att det barrar så fruktansvärt. jag avr väl ca 3 år. Pappa satt på golvet bakom soffan och försökte sätta ihop julgranen. Det gick inte så bra och mamma blir så uppstressad vid jul. Så hon blev så sur att hon tar tag i julbocken och drämmer till pappa i huvudet och säger något med "din inkompetentakarljävel". Så det fick hela min släkt veta på julafton när de kom. ja ni vet hur små barn är : Vet ni vad min mamma gjorde? Hon slog pappa med julbocken.
Ett minne att dela med sig såhär i jultider då det säkerligen är stressade familjer överallt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0