Förbaskade människa

Idag har jag haft en glad dag, även om mitt inlägg innan detta inte alls låtit glatt. Var väl mest tvungen att förklara mig. Förklara mig är kanske fel ordval men saker och ting här i livet går ju inte alltid åt det hållet man vill.
Hjälp vad jag saknar min mamma!
Idag var det faktiskt inte den glada munnen hela tiden ( som läraren Åke jämt tragglar om:P) utan fy fasiken vad trött jag blir!! Så här är det: vi är 16 elever i min klass. 16 stycken kommer in på Ky utbildningen i krisitanstad varje år. Min inriktning vill säga. DÅ är det en jävla brud som skiter totalt i det. Jag fattar det inte. Jag har flyttat 60 mil hemifrån för att gå den här linjen. Vissa dagar känns det väl mindre roligt men i mitt fall så är det så med allt. Fast det här är nog det enda jag verkligen kan känna lycko känsla med. Kan bli kanon glad av att bara göra lussekatter lixom. Låter helt galet men så är det. Iaf, så en tjej i klassen har tydligen magsår. Vilket jag inte visste och även om jag vetat det inte skulle tagit det på så stort allvar när det gäller henne. Så ber jag henne hjälpa Jonathan med att lägga upp degen på bordet. Vet ni vad jag får till svar? Nej jag har magsår så jag får inte böja mig ner. Lilla människa, hur gör du när du sätter på dig skorna? Klär på dig på morgonen och andra vardagliga sysslor? En kille i vår klass har kroniskt magsår, visst fan böjer han sig ner i degblandaren ändå för att hjälpa till? det roliga var att kl 10.15 sa hon: jag ska bara gå på toa jag kommer snart, kl 13.30 började Åkes lektion och då var hon inte tillbaka. Jag blir riktigt upprörd över detta. För det finns folk som skulle kunna göra mycket för att komma in så får hon platsen? Hon som går med långa naglar och nagellack. hon som inte bryr sig en skit om det här yrket har tagit en annans plats. VARFÖR?!
Fast sedan så gick jag och Clara och handlade efter dagens slut. Var ju tvungen att fylla på kylen och frysen nu när man inte bor hemam hos mamma och det fylls på hela tiden. Utan nu är det ju man själv som får göra det. har märkt att jag blivit värsta bulltanten typ. Alltså jag köper nästan inget halvfabrikat längre. Jag gör mina egna köttbulalr själv och mina egna fiskpinanr och allt vad det nu är :) Min mamma skulel bli ritkgit stolt över mig om hon såg mig nu :) fast det vet jag redan att hon är. Ingen i min släkt trodde nog att jag skulle klara mig själv utan min mamma i en annan stad.
Nej nu är det dags för sängen. Min nya älskade säng :D Käns dock lite stor nu fast det bara är en 90 säng. Ska bara plugga lite först. Vill verkligen få ritkgit bra poäng på mitt omprov på fredag.
Måste ta mig in till stan ngn dag för att fixa min egna marknadsföringsuppgift. Ska skicka ett julkort till min praktik. Funderar även på att skicka till till de praktikplatserna i småland. Som jag hade i trean. För det var väl tack vare dom som jag fick perspektiv på saker och ting.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0