When tears falls

Jag har gömt mig bakom dig. Jag har gömt mina misstag bakom dina. Jag har svurit över dig då jag gjort exakt likadant själv. Jag har gråtit mig till sömns för det allra minsta. jag har valt att falla tillbaka på det som är tryggt istället för att stå på egna ben. Jag har gjort alla dessa val själv. Jag själv valde att gå tillbaka trots mina närmaste skakade på huvudet och verkligen pratade med mig om det. Jag höll för öronen och lyssnade inte. Jag har försvarat dig fast jag kanske borde försvara mig själv. Jag har försvarat dina misstag och vänt dom till mina egna. Jag har vänt mina misstag till dina. Jag har levt i mina drömmarsvärld och drömt att allt ska bli bättre när det inte blivit så. Jag ahr stått där och fått alla elaka orden fallandes över mig. Jag stod kvar. Kände aldrig att jag borde vara värd bättre, även om man säger det till sig själv. För hade jag inte gjort fel själv? Eller kunde mina felande mätas med hans?
Kanske är det bra för mig att bo i en ny stad? Jag blir sårad när folk säger : Hur ska det gå när du flyttar hemifrån själv? JAG har flyttat hemifrån. Jag bor inte hos mamma nu. Hon betalar INTE min hyra,mat eller liknande. Så sluta, sluta säg när du blir äldre så ser du klart. Jag är 19, sluta säg att jag blir klokare när jag är äldre. Jag gör mitt bästa. Jag har verkligen bott i en skyddad verkstad. Gör det mig till en mindre värdig person? Är det det folk vill ha sagt? Att jag är inte lika mycket värd för att jag int ejobbat sen jag var 14? För att jag int ebehövt tvätta själv? För att jag inte lagat mat en gång i veckan hemma? Är jag en sämre person då?
NEJ de är jag faktiskt inte. Jag är lika mycket värd som du bara det att du kanske var mera mogen? Alla går vi genom olika stadier här i livet i olika tidpunkter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0