Som en smäll i huvudet

Plötsligt slog det mig. Jag kan det här! Jag kom in. Fattar ni? Jag kom in på gesällen. Jag som var så nervös. Jag som var beredd på att lämna detta yrke om jag inte kom in. Varje gång jag tvivlar på mig själv så så här i efterhand så fatta jag. Vi har alla upp och ned gångar. Jag har flyttat ner till skåne. Jag som förut inte ens tvättade själv. Jag som knappt gick i skolan i högstadiet. Jag som bara brydde mig om utseende halva gymnasietiden. Jag har faktiskt lyckats med någonting! Jag är faktiskt bra på det jag gör. Kollar man tillbaka på de man gick i gymnasiet med, högstadiet med och tillochmed mellanstadiet så har man kommit en bit längre än de flesta. För jag är bara 19 år och redan hittat rätt. Jag älskar det jag gör. Jag ska verkligen skatta mig lycklig. Visst att jag biland känner nej nu ger jag upp! Men jag skulle nog aldrig vilja överge det. Ibland vill jag bara jobba på en klädesaffär. men jag skulle faktiskt vilja jobba i kassan på ett café så jag lär mig det med. Jag skulle vilja jobba inom kallkök med men jag gilla mer att baka :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0