Fredagen den tolfte juli

Klev upp runt 06.15 i morse. Klädde på mig och käkade frukost. Sedan iväg till jobbet och arbeta :)
Väl åp jobbet började allt rätt bra, till det kom till den där förbaskade marsipanen, tror jag höll på i 45 minuter med att försöka sätta på marsipan på den långa korven av marsipanstubbar/bakelser. För det var så mjuk. Den brukar ju vara mycket hårdare, sedan blev det inte den bredd jag ville ha. Ja det var rena rama katastrofen :(
Sedan så gick dagen rätt bra, förutom att dum som jag är så åt jag vissa bitar av buddapestbottnarna ( de är ju SÅ goda!) vilket jag inte skulle ha gjort då jag är allergiskt. Så här sitter jag nu och kliar på min arm för att det har dykt upp massor av små utslag. De kliar nästan lika mycket som vattkoppor :P Njae, nu tog jag väl i, men de kliar något fruktansvärt lite då och då. Då bageriet är rätt gammalt och de gamla bagarna inte jobbar kvar längre har inte bagerichefen tagit bort boken som man kan se tårtor i, vilket innebär för mig att vissa tårtor vet jag inte ens vad det är för något! Så fick en beställning på en hallongräddtårta, har ALDRIG gjort e sån förut på jobbet men det var ju7 lätt. Fast bilderna och liknande måste bytas ut nu. Det är ju hemskt att det inte ens står vanlig frukttårta i boken!
Sedan var det bara hem och kola på tv hahah följer sjunde himlen på kanal fem frenetiskt. Älskar det där programmet :D
Har pratat med Erik idag med. Får se om vi ska träffas i morgon. Vi har sagt det. Fast gtror inte på att vi kommer att göra det. Men men, killar de är ju som dem är ;)
Jobbar i helgen så är ledig Tisdag+Onsdag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0