Ingen dokusåpa

HAHAHA
Jag tycker det är så roligt när folk skriver att man ska lägga ner bloggen. Människor har fortfarande inte fattat att jag inte tänker skriva alla "smaskiga" detaljer här. De som får reda på dom är ju mina vänner :P Inte ngn som sistter och läser på min blogg!
Jag skriver vad som händer varje dag för min egna skull inte för att ngn som inte har ngt bättre för sig ska kunna läsa det.
Jag pratade med Amina i dag =) Hon hade sin första arbets dag igår! :) Stackarn tyckte 5 timmar var jobbigt :P Men tro mig honey det känns bättre när lönen kommer! haha.
Idag har jag jobbat, det är ju min helg så. Fast jises vad jag avskyr vissa kunder! Idag var jag klar runt halv elva så höll på att gör adet sista för att sne kunna gå hem då kommer det en kund och frågar om det finns någon möjlighet att hon kan beställa en tårta utav mig, fast vi hade den ute i montern. Vi hade dock bara 8 bitar och hon ville ha 10. Jag sa nej då jag precis skulle gå hem. Då säger hon: ja men om jag komemr tillbaka senare på eftermiddagen då? MEN HALLÅ?! jag ska sluta nu tänkte jag. fast jag sa att tyvärr finns de tingen möjlighet då jag slutar nu. Då såg hon lite sur ut. Men vad ska jag göra? Hon kunde ju faktiskt ringt i morse kl 8 när vi öppnade eller tillochmed tidigare, jag avr ju där från ahlv sju i morse. Förstår verkligen inte vissa kunder!
För någon dag sedan när jag jobbade så stog en gammal man och försökte få upp platspåsen han skulle lägga ner muffins i, jag frågade mannen om han behövde hjälp. Det ville han. Han vhade svårt att prata så fick lyssna riktigt ordentligt. Sedan visade han sin hand och sa: jag har inga naglar så det är lite svårt. Chockad som jag var sa jag bara glatt : Jaha ja men då är det rätt jobbigt! För vad skulle jag ha sagt? Tyckte synd om mannen och skulle det varit för ett år sedan skulle jag gjort en grimars och bara velat springa därifrån. fast nu kände jag mer sorg för honom, stackars man!
Det finns en kund som brukar komma in ibland, fy ajg springer typ och gömmer mig när hon kommer! Hon är så fruktavsvärt jobbig att det inte går att ebskriva och ska alltid ha billigare pris. Blir så frustrerad när jag pratar med henne då vi inte kan ge henne billigare pris fast tårtan var gjord igår.
Har suttit och tänkt på hur jag ska göra med flytten, har ju inte så mkt saker som ska med ner, min säång,min tv,soffa dvd och andra små saker. Inte värsta bohaget direkt. Så funderar på att hyra en flyttfirma eller be en killkompis om hjälp får se hur jag gör. Mamma hade tänkt åka på utlands semester men nu måste hon flytta ner åt mig bara för att jag åker till Kroatien 19 juli.
Så ska prata med Tony när han kommer hem, han kanske vet något, hoppas på det iaf :)
Annars skulle mammas vän hjälpa till, fast ärligt talat vet man aldrig med honom :P
Har inte hört något från pappa heller, han har ju sagt att han skulle följa med ner till Kristianstad med mig på tisdag eller onsdag. Fast nu ahr jag frågat Sara ist, hon har inte så kmt pengar så ska försöka få tag i billiga biljetter, hr inte så stor lust att betala alldeles för mycket jag heller då det har varit taxi kostander på grund av den här JÄVLA strejken! Sedan så åker jag ju utomlands om 2 veckor så vill ha så mycket pengar som möjligt till resan :) Måste ge Emelie 1000 kr med då det blev något fel när vi betalade våran resan.

haha det här blev ett väldigt långt inlägg :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0