Denna hysteri över att vara super skinny!

Denna hysteri över att vara tjock! Varför ska tjejer/kvinnor alltid banta ner sig? Jag kommer från en släkt med runda fylliga kvinnor så att säga. SÅ när man ser folk vara sådär läskigt smala blir det nästan otäckt. Det är en sak om man föds så. Det kan man absolut inte göra något åt, man ska vara nöjd med dne kroppsform man har.
Sedan om ens vikt är ett häsloproblem är det en sak.
Jag har flera vänner som är lite större och de är JÄTTE FINA!
Det viktigaste är väl inte vilken storlek man har? bara man är nöjd? Så varför kan man inte vara nöjd med den man har istället för att chock banta och nästan ha ihjäl sig själv? Eller tvärt om, äta super mycket ihopp om att gå upp i vikt.
Jag har tidigare nämt att jag har en vän som är överviktig. Hennes ansikte är SÅ fint, Ni ska se när hon är uppfixad. Det sorgliga i det hela är att hon inte inser hur vackert ansikte hon egentligen har. Hon har gått ner i vikt och det är jätte bra utav henne. Fast hon måste inse att det är OK att vara lite större än alla andra, såvidare det inte är en hälsorisk. Att hon vill gå ner i vikt är nog egentligen bara bra, fast jag tycker ändå att hon borde försöka se det vi alla andra ser.

Det är svårt att skriva så att det låter bra, ibland kan orden komma ut fel, fast man inte menar något elakt med orden man säger.

Tony!!! Jag blri fullständigt TOKIG på dig! Jag kan inte fatta att jag har ljugit för din skull! Jag som fullständigt avskyr lögner. Jag tycker inte du är värd en tjej som Janina eller en tjej som är så pass snäll i huvudtaget. Du behöver verkligen hjälp! Det funkar inte såhär längre!! Fan, ta och mogna nu för i helvete! Det funkar inte att flippa ur för ingenting, att vara ständigt otrogen och sedan så är det som att du beskyller tjejerna för det du gjort. Jag älskar dig som en bror. Fast det är slut med de här dumheterna nu!

Mamma kom hem med stolarna och ett bord, Benen på bordet var bara för fula. Stolarna med :P fast ska måla dom och byta tyg på dom så blir de nog rktigt fina :D Bordet får jag inte måla då det är antikt så ska nog byta bord med mina kusiners mamma :P  För det bordet får jag måla haha. Ska måla bord + stolar svarta :) Sedan ha ett vit/svart randigt tyg. Det kommer bli riktigt fint :D
Eller snarare sagt, mamma kommer måla stolar och bord :P Då jag inte kommer att hinna det innan jag åker. Kan du fatta Emelie?! VI ÅKER PÅ LÖRDAG!! JIPPIEHOO JIPPIEYEEEEEEEY!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0