Kärlek - ett konstigt begrepp

Det är roligt det här med kärlek. ta bara Sara och hennes nya. Ja jag ser dom som tillsammans även om Sara fegis inte vågar se det själv. Ja vi tjejer är ju som vi är så man vet ju en hel del ;P Men iaf hon tycker verkligen om honom. Har nog aldrig sett henne så här lycklig på bara några dagar det är nästan löjligt ;P Men det är roligt att se folk känna så mycket för någon på bara någon dag. Hon skrev detta aldeles nyligen :

Sara || Lycklig som aldrig förr! säger: aa han e ju så gullig, speciellt när han ska sjungao hålla på.
Ja så vad är det nu jag vill komma fram till? vad är detroliga med det här?
Ja asså sara har alltid varit den realistiska av oss, hon som inte gjort något när det gäller kärlek så vida hon inte tänkt på det ett tag. Hon kastar sig inte in i något. Sån är däremot jag ;P eller jag var som yngre. Jag har blivit mycket bättre på det nu. Så det förvånar mig hur hon är nu. Man typ tänker. Nä men va? vad har nu hänt? har hon fått en sten i huvudet eller? ;P Jag är uppriktigt sagt väldigt glad för henne.
Fast nu tappade jag tråden som vanligt hahaha. Jag är verkligen bäst på det.
Nej men när man är kär så gör man oftast dumma saker, ta mig t ex var tillsammans med en kille för ca 2 ½ år sedan. killen var otrogen mot mig kanske 100 gånger på 4-5 månader. Dum som man är med facit i handen vägrade jag att inse det. Man väljer bara se det man vill se. Vilket är så sjukt. För har det verkligen med kärlek att göra? eller har det med människan egoism att göra? Folk gifter sig i ung ålder och skiljer sig på löpande band? varför? tog kärleken slut? kan kärleken ens ta slut?
För nog har jag verkligen varit kär i båda mina ex, fast de har varit två riktiga äggskallen båda två. Fast något hände ju så att kärleken tog slut. Det är konstigt, i böckerna läser man om evig kärlek men i praktiken så är det inte alls så.
Jag har nog alltid beundrat Sara för att hon alltid hittat bra killar även om de har varit lite skumma i bollen, ursäkta men det har de faktiskt! På sina egna unika sätt. Ja, jag tål inte riktigt killar som tofflar. Men jag har alltid beundrat henne för hur stark hon är. Jag vet att alla vi tjejer hon umgåtts med genom åren har någon gång tänkt att en sån kille vill jag med ha. Men när jag tänker efter så har hon aldrig varit så där riktigt lycklig. Jag har varit riktigt lycklig med killar jag träffat även om de bara varat ett tag. Sara har aldrig varit sådär sprudlande lycklig fören nu :D Vilket glädjer mig.
Om man kollar på folk nu för tiden så känns det som att varenda jäkla människa förlovar sig efter 3 månader och skaffar en unge efter 1 år.. Jag är inte så förtjust i sånt. Men är man kär så är man väl. Känns det rätt så ska man göra det. Även om jag tycker att man ska vänta emd att skaffa barn tills att man har en framtid eller iaf ett fast förhållande, sedan om det inte håller är det en annan sak. Med fast förhållande menar jag typ 2-3 år. JA självklart kan det vara fast innan men inte riktigt stadigt.
Så skaffar de familj så tidigt för att de är kära i varandra eller bara vill ha en unge?
ja självklart vill jag hitta kärlek någon gång, den här kärleken som kallas äkta kärlek. Fats det kommer när det kommer, jag är bara 19 år och har hela livet framför mig =)
Nej nu får jag nog sluta skriva om det här, innan det blir aldeles för rörigt ;P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0