Tisdag andra dagen i skolan

Det känns som att för varje dag som går så åker man längre ner i tjärna, för ja, det känns som en tjära, den fastnar och stelnar men samtidigt som en jyttja då man bara sjunker ner mer för minsta rörelse man gör. Eller som när man på nyår ska spreja med glitterspray och det är tamigfan glitter överallt i hundra dagar efteråt! Så känns det just nu.

Idag har dagen i skolan varit rätt intressant då vi ahr fortsatt på våra chokladfigurer, ni ahr ju sett min första så den andra kommer väl om en vecka. Flera styckens gick sönder, folk svor och ahde sig ungefär i 8 timmar. Hur blev det ? jo hitils så har väl de flesta börjat klä på spansk choklad på derac cokladsskulpturer, någon har tillochmed börjar forma ansiktena. Så närsta vecka sätts det igång igen, mer choklad, mer sötsug och ännu mera svordomar. fast visst fan är det roligt, fast som det alltid är, så är det ju mycket roligare när det går bra än när det går dåligt.

Måste verkligen plugga nu, hjälp känns inte bra det här. I morgon ska praktikpärmen lämnas in, Beatrice har ju såklart inte skrivit loggbok en enda dag! Duktigt Bea! Jumboidiot! har 25 dagar att skriva om tills i morgon. Måste även in på banken i morgon och betala hyran. Då man bor i Kristianstad så stänger ju bankerna kl 5 vareviga dag. Fattar inte riktigt det här. Allt stänger klockan sex på vardagarna, då ligger staden som en spökstad och det är endast fjortisar och jäktande föräldrar som Sedan gott folk så stänger affärer och allt kl 2 på lördagar och på söndagar är allt igenbomat och det enda som är öppet är caféerna. Roligt va?! Nog för att man är bortskämd med att komma ifårn stockholm. Men HALLÅ?!

hahha stod och lagade köttbullar och makaroner idag när jag kom hem efterskolan. Blev två matlådor och en måltid samt macaroner över till Jonathan då jag gjorde aldeles för mycket! Det roliga är att mina köttbullar är tydligen något av det godaste köttbullarna Jonathan ätit på länge, ska man då säga att ehm du det är första gången jag gör hemgjorda köttullar? hahah. Sedan var mina macaroner väldigt goda med tydligen hahah. Men det roliaste var ju att jag ringde mamma två gånger och frågade hur man gjorde, så hade jag gissat rätt båda gångerna :P
Gott blev det iaf :D Brukar koka mina makaroner med en buljongtärning ist för salt och olja :) Blir så mycket godare, speciellt om man köper billiga makaroner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0