...

Idag är det söndag som egentligen vore vara en vilo dag då man bara ligger och slappar. Fast idag måste jag gå och handla mat i denna stormen. Känns inte alls bra, men man måste ju dessvärre ha mat.
Helgen i sig då. Har varit riktigt bra. Igår förade vi först hos crille klaras pojkvän. Sedan åkte vi till biljarden. Kvällen slutade dock inte som vi tänkt oss då en av tjejerna hamnade på akuten. Det hela började med att hon var väl lite för rund om fötterna och bestämde sig för att dra iväg crilles killkompis som hade flickvän. Då tycker man ju att han ska fan säga nej och tänka på sin tjej men nej han drar iväg med henne, de bestämmer sig för att käka mat då säger tjejen att nej du borde nog inte följa med mig hem, vad gör då killen? han drar utan att försöka sätta in henne i en taxi iaf. SÅ mycket gentleman var han! Så jag blir skit sur och bestämmer mig för att möta upp tjejen i stan där hon står själv. När vi ska gå till bussen och åka hem så får hon jätte ont i magen och kan knappt andas. Så vi sätter oss på en bänk och ja, ska väl egentligen inte gå in på hela historien. Det hela slutade iaf med att polisen åkte förbi, såg att hon inte mådde bra, vi åkte in till akuten och sen kom  en annan tjej och hennes pojkvän dit som har kännt den här tjejen i flera år. Det slutade dock lyckligt men var fortfarande skakis när jag gick och la mig, kände mig fortfarande grymt orolig fast hon endå bor relativt nära. Tjejen mår bra nu vilket glädjer mig enormt och vi fick åka hem efter en timme på akuten. Tackar gud för att det inte var något så pass allvarligt att hon skulle behövt operera.
Däremot den där killen skulle jag aldrig mer vilja se. Hur kan man lämna en berusad tjej bara sådär? utan att hjälpa henne till buss,taxi eller vad som helst egentligen. Tänk om hon skulle fått för sig att gå hem själv? Och vad hade hänt då om hon hade fått ont?Usch, det vill jag inte ens tänka på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0