Baka baka liten kaka

Fan vad trött jag har varit både igår och idag! Helt sanslöst! Antagligen är det pga jag ahr varit sjuk och att kroppen inte riktigt har återhämtat sig. Så i morse när väckarklockan ringde så tänkte jag näää fan heller tat jag orkar gå upp. Fast avd gör man? Jo man kravlar sig upp och går ändå.
Så nu står jag och bakar. Chokladbotten med Vaniljbavaroise, en tårta till Aldens mamma som fyller år nu på söndag. Frågan är bara hur hon ska få den. Alden och jag pratar knappt längre men känns ändå dumt att säga att man ska göra en tårta så gör man den inte, så det är bara att ställa sig och baka dårå;)
Får väl se som det blir en hiss eller diss.. Det är ju en sak att baka i ett bageri där alla redskapen finns.. Än att stå och baka i mammas kök. Sedan vet jag inte om vaniljbavaroise med chokladbotten är sån dunderhit, fast vi får väl helt enkelt se ;) Gör botten nu och den ska vara klar vid halv.. Så lär väl göra bavaroisen ( uttalas bavarå´n) och sedan bara hälla ner den i formen. Jaja, får väl hoppas på det bästa helt enkelt.
Har fortfarande ont i min rygg, fast just nu känns den varken bättre eller sämre, bara vissa stunder då det lutar mot det sämre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0