Denna vecka har varit riktigt rolig :D

Så var det äntligen onsdag och nu börjar vårat mini lov för Ky eleverna på Österäng. Vissa av oss är nu på väg hem till sina hemorter och andra är fortfarande kvar här nere. vad mig själv bekräftar så åker jag i morgon. Ska bli riktigt skönt att komma hem till mamma. Fast känner nu att tiden här nere gått riktigt fort och man vet inte riktigt hur detta ska bli.
Idag hade vi dekorer på schemat med Kajsa. Att dekorera en bakelse är kanske inte det lättaste märkte jag idag. Vi fick testa på en hel rad olika saker :) Bla sockrade bär där man då kockar upp en karamell eller använder isomalt. Man doppar bäret i karamellen när den är lite seg så att det blir droppformar. Bästa bäret att doppa var blåbär och sämsta måste varit hallon. Jordgubbe och björnbär gick rätt bra det med förutom att de var för tunga för våra små tandpetare så de föll ju typ av så då fick det bli flera tandpetare i ett bär :P
I uppgiften att göra dekoren så skulle vi även dekorera fyra stycken bakelser per grupp. Vi var tre stycken i varje grupp. Det var skit jobbigt! kan ju inte alls sånt här. Så att tänka ut hur jag skulle lägga allt blev ju inte alls bra. Fast har ju fått jävligt mycket idéer rätt ut sagt :)
Jag tyckte dagen var riktigt rolig. Det är kul att få testa på sånt här tycker jag :) Även om just bakelser och dylikt inte är min starka sida alls. Så är det alltid kul att få testa på nya saker. Så tack kajsa :)
Efter skolan åkte jag hem och precis när jag hade tänkt krypa ner i sägen och sova lite så ringde Tony. Pratade med honom i ca en timme och somnade sedan sött in för att bli väckt av Mina ;) Hon frågade om jag ville med till o´lerys. Det var väldigt snällt att fråga och visst hade jag kanske velat följa med men just nu orkar jag verkligen inte och sen känns det som att jag måste verkligen hushålla med mina pengar då jag redan slösat alldeles för mkt. Så dags att dra åt svångremen :P
Skulle behöva plugga lite med. Får se hur det går då jag sagt till mig själv varje dag denna veckan att nu jävlar Bea ska du plugga. Så dyker något roliga upp. Fan för mig asså! Måste skärpa mig nu! Börjar bli allvarligt det här!




Bild 1. Allas dekorerade deserter från ena sidan
Bild 2. Allas dekorerade deserter från andra sidan
Bild 3. Min grupps dekorerade desert, dekorerad utav Mina
Bild 4. Min grupps dekorerade desert, dekorerad utav Mina
Bild 5. Min grupps dekorerade desert, dekorerad av mig och Jennifer
Bild 6. Min grupps dekorerade desert, dekorerad utav mig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0