Sov ALDRIG med linser i :S

Man ska inte somna med linserna i.. Ja för alla oss som har linser och alla er som kanske är på god väg, så vet man ju om att man inte ska sova med linserna. Om man nu inte har den sorten som är anpassade till det. Det har ju inte jag. Så eefter att min sovnap på eftermiddag blev lite längre än vad jag trodde (19-22.45) så satt linserna fast. Så det var bara att springa ner till mammas badrum och hälla på 3 liter ögonvätska. Fick knappt bort dom ändå, men med hjälp av lite envishet,kärlek och en ytterst liten gnutta våld så fungerar det mesta :)

Denna helg så jobbar jag :) Kan ju inte säga att jag var på topp idag. Allting gick ara lite för långsamt för mig idag. Var så otroligt trött. Så blev det även en timmes övertid :P Kunde ju ha gått hem runt 4 idag om jag ville, kände dock att jag ville fixa lite vita chokladrullar innan jag gick hem då de var snudd på slut.
Idag på jobbet gick det en säkring. Det small till i micron som bara fan. Så jag in i proppskåpet för att kika, ser att en säkring har ramlat ner, så försöker trycka upp den, då smäller det ännu mer. Det visade sig sen efter en stund att det var bänk kylarna som hade gått sönder. Antagligen hade det blivit överbelastning med både två micro,en gelespruta och gräddmaskinen på det.
Så just idag kändes det bara som åh inte nu igen. I sommar har ena frysen varit sönder,stora kylen har varit sönder, handtaget till vår ytterdörr har ramlat bort, en dag hade vi bara en ugn även där pga säkring. Ja lyset försvann med. Så nu detta. Jag tycker faktiskt synd om systrarna som måste fixa detta. Det är inte första gången bänkkylen gått sönder då jag jobbat där.
 
Hur kommer det sig att jag nästan varje natt drömmer om antingen bageriet där jag jopbbar nu, eller så drömmer jag att ngn jag känner jobbar på ett bageri och gör jätte fina saker, att jag hittar på värsta värstavärsta fina bakelsen/tårtan. Är jag stressad eller har jag helt eneklt inget annat att drömma om?

nejj dags att sova! klockan kommer ringa snart så lika bra att hoppa i säng på en gång :) Skulel ju egentligen bara borsta tänderna så hamnade jag här :S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0