Jag har mina planer :)

För bara ett år sedan var jag den personen som räknade ner redan i november när julafton skulle vara. jag är den som går runt och säger att jag fyller år snart i början av februari fast jag fyller år i slutet. Detta halvåret har varit turbulent för mig. Det har påverkat mig något så enormt att det är ofattbart. När verkligheten knackade på dörren var jag inte redo. Så nu försöker jag bara få mig själv att flyta igen. Fortfarande kravlar jag men någon dag kommer allt bli bra igen.

Jag hoppas att snön är här för att stanna nu. Jag hoppas verkligen det. Jag vill det. Jag behöver det.
Jag känner mig så mycket piggare nu när snön är här att jag inte vill att den ska försvinna. Inte ännu iaf :)

Idag var det jobbtime. Dagen gick rätt fort. Vilket var skönt. Jenny har kommit tillbaka från semestern nu. Tror hon behövde det. Hon verkar mycket lyckligare nu. Snällare lixom. ja mot mig är hon fortfarande stel. men å andra sidan så är inte jag direkt mig själv heller i hennes närvaro.
Idag blev det lussebullar och allt möjligt. Roligt va :) Sen var det dags att gå hem när klockan slog 3. Smart soman är så råkade jag ha kortet hemma idag. Ja vi har inloggnings kort, så att vi kommer in genom dörrar på företaget. Så fick typ följa efter alla andra haha :)

Funderar på om jag ska försöka spra ihop med så mycket pengar som möjligt och sen bara ut och resa? jag vill ju göra en asien resa. Besöka massa länder i asien. Inte bara åka iväg till typ tailand i 5 veckor. Utan verkligen uppleva världen. Finns så många länder jag vill besöka. Måste ju besöka dom nu. Innan man stadgar sig och skaffar familj. De som ahr barn säger att man kan res amed dom. men det blir inte på samma sätt. Det blir en helt annan resa. Den resan jag vill göra är för mina egna ögon och sinnens skull.
Så i januari månad kommer jag leva som en fattig lapp. Måste det för min egna skull. har dragit på mig allt för dyra vanor. taxi hit, taxi dit. Drinkar här och drinkar där. Går ut och äter alldeles för ofta i månaden. Så ja måste vänja mig av med det. För någon dag flyttar man hem i från och då komemr inte det fungera längre. Så likabt spara mycket nu och forta med det hela tiden :) Så man får ihop en rätt stor summa och kan göra det man vill :)
 Just nu lutar det åt en resa ) men man vet aldrig. kanske ändrar mig?

Har börjat få jätte ont i mina handleder. Gör jätte ont. Kommer fortsätta gå till jobbet ändå. bara hoppas att det viker med sig. Ungefär som när man känner sig jätte sjuk och går till jobbet ändå och bara fortsätter jobba. Har märkt att det inte bryter ut då :) Så hoppas att det är lika dant nu.

Denna bild har fått vara med i många inlägg nu känner jag. Har dessvärre inte så jätte mycket foton på min mamma. Hon är den bästa! Hade aldrig klarat mig utan henne. Vill inte ens tänka på vad som hade hänt med mig om hon inte funnits. Så mamam jag älskar dig något enormt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0