Negativitet VS Positivitet

Det här med negativitet och positivitet har länge cirkulerat runt i mitt huvud. För det är så lätt att tänka på det negativa. jag är en mästare på det. träffar jag en kille som ser bra ut tänker jag : han ahr antagligen flickvän och vill bara en sak, han är säkert kriminell,han bor säkert hos sin familj osv. Istället för att bara se vad det kan hända. Nej istället så tänker jag allt detta negativa och ger honom inte en chans. Eller så ger man honom en chans och inser att det var negativt. Det som är viktigt för mig att tänka i de lägena är. jag gav honom iaf en chans. Jag försökte och det gick inte.
Så jag måste börja se positivt på saker och ting. ok, jag kanske inte har en pappa som finns där. Men jag har en mamma som är guld värld. Oavsett hur mycket vi bråkar så vet jag att hon och jag alltid kommer finnas där för varandra oavsett vad. Istället för att tänka på vad man inte har så måste man tänka på vad man har.

Så nu är det all in som gäller. Måste försöka tänka positivt nu :) Så det är bara att köööööööra! haha. Nej, jag tror nog inte ens på mina egna ord st nu. kommer nog ta ett tag innan jag gör det. DDå min negativa sida har funnits med ett tag nu. Likadant mitt förflutna. Men snälla, jag vet att jag lever mycket i det förflutna. men de som verkar uppmärksamma det verkar göra det själv. Eller?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0