Tillbaka i skåne

Nu har jag kommit ner till Skåne. Gått en dag i skolan och har redan ångest. Det värsta jag vet är prov. Vet inte om det har med att göra att jag är så himla trög på att börja läsa till dom. Hittar alltid massa annat roligt att göra.
Har iaf installerat mig nu. Städat lite i lådorna, lagt in alla kläder, handlat mat för en hel vecka frammåt. j Ja lite sånt där vardagligt ända mål.
Nu vill jag bara till Ikea och Öb för att handla lite smått och gott.
Så idag när jag tittade på mitt bankuttag så hade de fortfarande inte dragit pengarna. Sjukt störande. Så nu måste jag verkligen sitta och tänka efter hur mycket jag egentligen har. Har så jag klarar mig men mer än så är det inte :P Lönen kommer visserliger nästa torsdag så mig går det väl ingen nöd på. Alltid skönt att få klaga av sig lite bara :)

I skolan idag har vi sysslat med pastilage. Ni som känner mig vet att mitt tålamod inte räcker så särkilt långt. Fats det har faktiskt gått riktigt bra. Först har vi ju övat på träblock. Ja alltså vi har övat att spritsa med tyll och spritspåse med kristyr. På ett trä block. Sen efter det nu då så har vi klätt en mini bröllopstårta i frigolit som vi klätt med pastilage ( nästan som marsipan fast mycket mycket vitare ) och spritsat på den så kallade mini bröllopstårtan. För att vara första gången jag någonsin gjort något sånt där så är jag rätt nöjd. Fast spritsningen ramlade av ett antalgånger så försökte jag hålla humöret uppe, tycker det gick rätt bra :)
 Kristyrspritsning på träblock.
 När mini bröllopstårtan var klar :) Kanske inte direkt tagen ur en bra vinkel, men det var den bästa bilden jag fick med min mobil :)

nej nu är det nog dags att byta om och gå ut och gå snart kanske? Är fortfarande rätt mätt dock. Men det får helt enkelt gå. Verkar inte som att vi kommer fram till någon tid när vi ska gå ändå :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0