Från hjärtat till pappret så att säga

Idag har det bara blivit jobb för min del. Var rätt lugnt så knallade hem runt halv fem idag. Så var lite skönt att komma hem tidigare :) Det sköna med när jag jobbar de timmarna jag gör så är det så skönt att stå och fnula lite själv :) Som idag när Johan gått hem vid 3 så kokade jag tryffel, gjorde klart muffins, kavlade och bakade av mördegsbottnar :) SKönt att få förtroeendet att stå kvar och pyssla lite själv :) Sånt gillar jag! Har även gjort tårtdecor idag. Är riktigt spänd på hur det blev. Det gott folk märks i morgon när det blir jordgubbsmousse tårtor som ska göras :)

Vet att min blogg har varit väldigt väldigt rörig det sista halvåret. Har nästan tappat bort mig själv ett tag så nu är jag tillbaka och hoppas att mina tankar blir renare och även skrivandet i sig.

Ni som har läst min blogg ett tag vet ju att jag och Sara brakade samman i ett väldigt stort bråk på mitt tjugo års firande. Detta är nu utrett till den grad som jag och Sara kan reda ut saker och ting. Vi har umgåtts en del nu och även om jag känner att vi är så olika så kommer det nog att funka. Skulle det vara så att det inte gör det så ja, då får vi gå åt olika håll då.
Jag försöker att lära mig att se positivt på saker och ting. För i ärlighetens namn så måste man följa sitt hjärta så långt det bara går. Jag måste börja se det fina i saker och ting och inte bara det negativa. Johan på jobbet säger det till mig i stortsätt varje dag vi jobbar ihop " Bea tänk positivt inte negativt, jag tvivlar inte på att det blir bra så tänk positivt"!

Vet fortfarande inte om jag kommer få mer tider efter vecka 30. Jag kommer nog bli riktigt sårad och besviken om jag inte får det Då jag sa att jag ville ha tider hela sommaren när de frågade hur mycket jag kunde jobba. Så det är väl bara att hoppas. Helen kommer tillbaka nästa vecka så får väl prata med henne så fort som möjligt.

Igår så var jag både i Nacka forum och i Kista för att kolla på kläder. Blev dock inte så mycket shopping för mig. Hittade absolut ingenting. Jag som ville hitta nya fina kläder,skor och väska. Ja jag vet köpte nyss en ny väska. Men jag är helt lost på väskor. Har hittat en väldigt fin väska funderar på att köpa den men den kostar lite och jag vet ju som sagt inte hur länge till jag jobba i siommar så det får nog vänta. Har ju även lite andra planer på gång som är betydligt viktigare än en väska :) Vilket påminner mig om att jag ska ringa ett samtal i morgon :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0