Bilder från schweiz och vardagligt:)

Så är man hemma hos mamma igen :) Skönt att bara slappna av :) Det är alltid lika skönt att komma hem till mamma :) Man känner sig så välkomnad jämt :)
Igår träffade jag Tony, satt och snackade en hel del om allt mellan himmel och jord. Var riktigt trevligt att se honom igen. Har inte träffat honom sen i mars så vi hade ju en hel del att prata om :) Även om vi har pratat rätt mycket i telefonen på sista tiden.
På måndag tar ju Sanna studenten :) Ska bli roligt att även träffa henne :)
Känner att det blir rätt många smiles i detta inlägg haha. Men idag har mitt humör pendlat rätt rejält, värre än vanligt :p Så nu är jag iaf glad :) haha.
Känns som att hela värmdö har drabbats av en baby boom. Många i ens egna ålder har ett eller flera barn nu. Känns som att man ska hinna med så mycket i så tidig ålder som möjligt. Att innan 25 ska man ha ett bra jobb, en man, två barn och ett fint hus. Vet inte riktigt om jag vill hänga med i den svängen. Känns som att ibland tappar man fotfästet och känner sig vilsen. Vad ska jag göra? Med precis allt. Jobb,lägenhet och killar. Har varit singel nu sen i oktober november där någon gång. Ibland trivs jag rätt bra med det. Har varken haft lust eller riktigt vågat ge mig in i singelkarusellen igen. Så har väl blivit att man på något sätt dragit sig undan från allt detta. Vill inte bli sårad igen. Så jag väntar hellre tills jag hittar någon som jag fastnar för ordentlig.
Det var ett av samtals ämnena jag och Tony pratade om igår. Att båda känner denna pressen på att hela tiden prestera och att man ska binda sig och allt detta så tidigt. Jag säger inte att detta är fel. Jag känner mig bara inte tillräckligt mogen för att ha allt detta just nu.

Bara 11 dagar kvar av skolan nu. Sen bär det av till Öland :) Har inte varit där sen jag var 16 så det är ju ett tag sedan. Ska bli kul och se om något förändrats. Skönt att jag har min kusin med mig :) Även om hon är 6 år yngre så är hon fan ett riktigt bra sällskap skulle jag tro :)
Fast ibland blir jag rädd, känns osm att hon ser upp till mig så mycket och att ibland kan jag inte riktigt bära den rollen. Jag vill att hon ska skaffa sina egna vägar i livet. Inte gå i mina fotspår utan bilda sina egna. Att våga lita på sig själv och det hon vill. ibland känns det att hon och jag är rätt lika så jag blir ju rädd. Säger inte att alla mina val i livet har varit fel, har ju lärt mig mycket på det. Bara det att jag vill att hon ska begå sina egna misstag och lära sig av dom än att begå mina misstag och lära sig utav det. Vet int eom det där var så begripligt. Hoppas att någon förstod vad jag menade haha.








Ordkar inte förklara varje bild. Alla bilder är ifrån schweiz. Där, på flygplatsen och på flyget :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0