Världens barn

Innan andra avenyn började så var det 5 minuter om Världens barn. Det var som en kniv rakt in i hjärtat.Att se hur barn runt om i världen behandlas. Att barn är föräldralösa världen över är något man vet. Jag har alltid varit den som stuckit huvudet i sanden när sån information kommer. Jag reagerar ofta så när något kommer för nära inpå.
Att se de här 5 minutrarna på kanal 1. Det var något som fick mig att inse att det här är fel.
Jag tror inte på att jorden är skapad på så sätt att hela jorden ska få det bra. Vatten och mat skulle aldrig räcka till Jorden är för liten för våran folk mängd. Jag kan ändå tycka att de är fel. SÅ sjukt fel.
Vet inte mer vad jag ska skriva. Mer än att jag känner sorg för de barnen.

Kan ändå tycka att vi måste se till att VARJE barn i sverige har det bra fören vi hjälper alla. För som det ser ut nu så finns det hur många barn som helst där ute i vårat Sverige som inte har det bra. När alla de barnen är hjälpta kan vi hjälpa andra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0