Mysig tisdag

Hela denna långa dag har jag stått i valet och kvalet. Ska jag fortsätta jobba på Ica maxi eller inte?
Det svaret är ja. jag kommer ge det en ny chans :) hoppas på förbättring och att allt bara var ett missförstånd även om det lilla orolighetstrollet springer runt i min mage.
Sedan blev det vinterjackans tur. Ska det bli denna fina beiga goose jacka som kostar 6000 kr? Som dock har fått en fjortis stämpel trots att jag inte har sett en fjortis springa runt med den jackan på ett tag. Utan alla verkar köpa fjällräven :) Den jackan jag ahr haft i 2 års tid nu:)
Eller ska det bli en mörkblå boomerang jacka? Som sitter så fint mot kroppen fast som var enda tjej verkligen har. Det är som att alla tjejer har sommarkläder från gina trico på sommaren. Den jackan kostar 4500 kr.
SÅ det har varit mitt och saras dilema idag då hon även har siktat in sig på de jackorna fast i andra färger:)
Konstiga nog var att jag tyckte jag kände mig bekväm i båda. Även om jag drar mig mer åt goose jackan så kansske jag kommer grubbla för mycket på att många kallar den för fjortis jacka?
Så sista valet och kvalet. Ska jag åka till min morbror i Småland eller inte? Sova en natt själv här hemma som jag avskyr, för att sedan träffa mina släktingar i ca 46 timmar. Eller ska jag och Sara tillbringa de dagarna tillsammans?
Då skulle hon alltså sova här torsdag natt till fredag och jag hos saras ex där hon bor för mesta dels när hon jobbar - vilket hon gör i helgen men dock sena tider så vi skulle ändå kunna träffas och umgås- hela helgen.
Svårt det dära. jag och sara hade förvisso en riktig mysdag idag! tror dock inga män skulle velat vara emd oss. Först möttes vid upp vid halv tolv idag. Drack lite oboy på mammas jobb och försatte sedan ut på stan för att äta den sena frukosten. Som jag tyvärr bara orkade halvva av då min magsäck verkar ha krymp? Sen så blev det jackprovning i ca 2 timmar. för att sedan grubbla över det över en koppvarm oboy med grädde. Så efter middagen vi åt på Fridays så gick till bion köpte två biljetter och fortsatte till det tredje och sista caféet för dagen. Där det blev juice och en väldigt hård mousse bakelse :P
Filmen vi såg heter the ugly truth. SÅ JÄVLA BRA! Hela publiken skrattade så att man riktigt kunde höra folket dra efter andan mellan skratt attackerna. Fy vad rolig den var!

Det är så himla typiskt att jag nu köpt en kamera som jag använt rätt flitigt så har jag glömt tillbehören någonstans! Fasiken också! Så kan inte ladda upp bilderna.
Ringde SL idag som bad mig återkomma i morgon eftermiddag då de bara får in upphittade saker en gång i veckan. Vilket då är onsdagar.
Så hoppas starkt på att min nya bok jag köpte samt tillbehören till kameran är inlämnade. Fan om de inte är de. Tror ni att det går på försäkringen? Det tror visserligen inte jag. För kvittot ligger så klart i påsen.
Jag skulle verkligen vilja ha min bok nu då jag började älska den på en gång :)
 You n me!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0