Första dagen på jobbet.

Idag var första dagen på jobbet. Det hela började med att jag var tvungen att sätta i ett skosnöre i min ena arbetssko. Så kommer tjejen som har sitt skåp breve mig, så jag ställer mig upp och tjong! Slår huvudet i skåpet. Som är gjort av järn! Ja det gjorde förbannat ont, trodde att det skulle börja blöda. Har fortfarande ont. Speciellt när jag höjer på ögonbrynen. Ja dagen fortsatte väl så. Fick ut alla tårtringar på golvet. Gjorde fel på cheescaken. La i lite för mkt i formarna så det räckte inte till de två sista. Receptet är på det sättet att det ska räcka precis. Snacka om jag kände mig dum! Vissa stunder kände jag mig bara riktigt korkad. Hoppas det blir bättre på onsdag och att hon Jenny inte tycker allt för ill om mig nu.

Slutade i lagom tid så gick och köpte mig ett par stödstrumpor på apoteket. Svängde även snabbt in på H&M för att köpa hårfärg och sminkborttagning. Kan inte färga håret idag för har för ont i skallen för det. Mamma ska fixa det i morgon på mig :)

När väckarklockan ringde kl 04.15 tänkte jag fan nu har jag ställt klockan fel, har ju bara sovit en timme. Ack så fel jag hade. Var bara att pallra sig upp. Min världsbästa mamma följde mig till bussen i morse då jag tycker det är otäckt att gå ner själv när det är mörkt.
Hon kommer förmodlingen skjussa mig till jobbet i helgen, så jag är där i tid :) Skönt att åka bil till jobbet även om det är en riktigt gammal bil.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0