Jag är bagare, inget ufo

Folk måste ju undra. Där går jag med min halsduk,vinterjacka och vantar. Kallt som attan är det, enligt mig. De kollar konstigt. Som om jag hade en stor fet böld i pannan. Jag är inget ufo, bara bagare tänker jag för mig själv. Det vet ju inte du. Du som kollar så konstigt på mig när du sitter i din vårjacka.
Att jag gick upp kvart i fyra i morse och rörde mig mot jobbet runt halv fem är det bara jag och de som jag jobbar medumgås med vet. Så ja, du kollar på mig. Undrar varför jag går i en så varm jack. När det är vår ute.
 Att sedan äldre människor har sett mig som osynlig idag gör mig förbryllad. Står i busskön. Väntar på bussen. Så ställer sig en äldre dam precis framför mig. Ok, du är gammal men inte SÅ gammal att du nödvändigtvis behöver komma in först i bussen. Hade lust att ryta åt henne men lät bli. Hon var dock inte ensam. När bussen sen kom och vi skulle gå på, så ställer sig ett par precis breve mig (i 70 års åldern skulle jag tro), så pass nära att de skulle kunna tränga sig före. Så har de äldre gått och blivit tokiga? Tycker de att jag som är ung ska lämna så pass mycket företräde så att de TOM ska få går före i busskön? Varsegod ta min sittplats. Kom DÄREMOT inte och träng dig för mig när jag gått upp när alla fylleskallar fortfarande är ute på gatorna. Eller ja, träng dig inte alls.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0