Analysera inte

Se mig. Hör mig. Prata med mig. Vad du än gör. Analysera mig inte. Låt mig sköta den biten. Jag får analysera dig men du får inte och jag tänker inte acceptera att du analyserar. För du kan inte. Du vet inte. Du ska bara inte.
 Vi söker alla efter svaren som oftas finns aldeles för nära. För nära för att man ska se de. För nära för att vi inte vill märka. Så därför går så många människor emd skygglappar för ögonen.
 Jag vill inte och jag tänker inte gå den vägen längre. Så därför sträcker jag lite extra på mig. Jag väljer ut mina kläder lite mer med omtanke. Lägger ett extra kajalstreck vid ögat. Avslutar med att fylla i ögonbrynen.


 osminkad

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0