En sago jul

I morgon är det julafton vilket då betyder att det är den 23e december idag :) Vilket i sin tur betyder att jag har varken haft ork eller tid att skriva. 
 Det har varit en hektiskt dag på jobbet, men kul var det! :) Dock har jag varit lite ur gängorna de senaste dagarna. De på jobbet har tillochmed frågat vad det är, då jag inte är den där spralliga tjejen som jag brukar vara.
 Mina batterier är slut. Jag orkar inte helt enkelt hålla uppe den goda minen. Att låtsas som att allt är ok, när det inte är så.
 Men det var inte det jag egentligen skulle skriva om. Utan jag skulle väl mer berätta för att sedan fortsätta minnas. När jag var liten och mina föräldrar fortfarande var gifta så var julen lite annorlunda än den är nu för tiden. Det skulle rimmas på julklapparna. Min pappa brukade även lacka julklapparna. För de som inte vet vad det är så är det som en röd hård plast stav som man bränner, sen droppar man ner som en liten hög på paketet och trycket med en stäpel ett sigil eller god jul text. Vi hade en sån stmpel, som det stod god jul på. Vad kul det hade varit om den fortfarande hade funnits kvar. Det gör den nog inte dessvärre.
 Varje år av det jag minns, så fick mamma alltiid koka två omgångar med knäck då min far åt upp allt. Det var även då mormor och mostrar firade med oss. Inte som idag, du det oftast bara är jag mamma, hennes snubbe och min ena moster. den andre lever dessvärre inte längre.
 Jag får väl helt enkelt bara hoppas på att den dagen jag gifter, mig om jag nu väljer att göra så. och d jag får barn. Att jag verkligen kommer ha en sån där sago jul.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0