Draft: Jan. 16, 2010

Fy vad jag är trött. Nu när man bara jobbar var tredje helg så blir det ju extra tugnt att gå upp kvart i fyra på en helgmorgon.
Morgonen började med kakos och sen fortsatte dagen i samma fullständiga kaos.
Bagerichefen blev försenad och kom in till jobbet runt halv 8 fast att han började 5. Tyvärr så blir det ju så ibland att man får personliga förhinder och att man kommer lite senare.
SÅ ja det blev jag som skulle försöka styra upp allt. Och eftersom jag råkade vara yngst så känns det inte direkt som att det var en bra början på "ledarskap". Sen har jag en förmåga att bli väldigt brysk i tonen då. Dessväre :(
För visst är det irriterande när man själv inte har värsta tempot och sen finns det folk som har ännu segare tempo fast att det ändå finns ålderskillnad då jag som sagt är yngst.
Så när bagerichefen kom in i morse så tar han mig lite åt sidan och säger att Bea idag är du chef för bageriet då han jobbar på konditorisidan. Det jag tyckte var bra var att han sa åt mig och gav mig tips hur jag skulle göra under dagen.
Trodde jag skulle få panik. Visst kände mig rätt stolt att få det ansvaret men var inte så super göad åt det heller.
När man sedan säger åt vissa personer gör så här och de säger " de tar bara en minut" eller " nu gör jag såhär". Då blir man bara väääldigt trött då folk inte respekterar det.
Självklart gjorde även jag en hel del fel idag. Var däremot ingen som inte tabbade sig idag i min mening. Var det inte bränt bröd, glömska eller seghet så var det något annat.
Så känns som att hela dagens kaos var mitt fel fast jag vet att så är inte fallet så känns det så :(

Idag har jag och mamma pratat om min ekonomiska situation. Att jag spenderar för mycket pengar och måste försöka lägga undan så mycket mer för att se hur jag skulle klara mig att ha både hyra, mat och andra nödvändigheter som shampoo,diskmedel och så :)
Sedan att jag snusar för mycket. Trodde hon skulle trilla av trappan när jag sa att ja det blir väl runt 2000 kr iaf. Oftast är det ju när jag inte köper stockar med snus som pengarna fladdrar. Sen att jag är för snäll när det gäller mina pengar. Bjuder gärna och det händer att jag lånar ut pengar och sedan dröjer det låååång tid innan jag får dem. Så får se om planen kommer att fungera. Nu när jag kommer att få månadslön så kommer det ju bli så att jag vet hur mycket jag får varje månad. Och kan då göra automatisk överföring. Så att de drar en viss summa varje månad. Måste även börja tänka på att pensionspara redan nu då jag inte vill leva på vatten och bröd när jag fyller 65.

Jag längtar tills på måndag då jag börjar 10. Även om jag vet att kroppen inte fungerar så känenr man inte samma panik när man hela tiden kollar på klockan och bah: fan borde sova nu ska upp om si och så timmar. Så sitter man ändå uppe och kollar på söndagsfilmen eller vad det nu kan vara jag fastnar för.
Sköna med nästa vecka är att jag bara jobbar 4 dagar och på torsdag börjar jag 12. Går visserligen stängning för bageriet så det är mycket som ska göras. Men ändå. Skönt att få ta det lite lugnt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0