ge mig ledighet jag vill sooooooova!

Alltså helt seriöst? vad är det med folk? varför så är det så att tjejer anses göra saker på ett visst sätt och vissa saker ska vi hålla oss borta för. T ex. Jag är tjej och snusar. det händer rätt ofta att man får höra att man är äcklig för att man snusar. Att tjejer gör inte så.
Jag må vara flickig av mig men ändå så snusar jag. vilket folk tycker är konstigt. Oftast så tror folk att de tär för att jag int ehar cigg på mig och det är billigare. Så är det inte.
Jag kommer inte sluta snusa för att någon liten stackare tycker det.
Min mamma brukar kolla på mig och sucka ibland. En gång sa hon " ja vi fick ju inga pojkar i familjen så då blir tjejerna som pojkar" Då både jag och min kusin snusar. Det är piercing och tatueringar lite här och där på oss. Ja inte på mig är för nålrädd så jjag har bara en piercing men på de anfrasom har åldern inne. Min mor som är född på 50-talet tyrtt det mer hör till pojkar.
Hur som helst. Nu blev delite rörigt. det enda jag menar är att man kan vara flickig för att man snusar.

Idag var även det en tuff dag på jobbet men tyckte det gick bra ändå. Trots min lediga tisdag så kommer jag att få komma till jobbet i mrogon och gå på kurs. SUCK! jag vill verkligen bara sooooova!
Är slut i musklerna efter att ha flyttat på de där dumma tunga masiknerna på jobbet, burit mjölsäckar som en tok och inte få sovit ordentligt.

Idag när jag kom hem så hade min mamma fått ett samtal från en av mina kusiners mamma som ville ha ett recept. Ibland kan jag bli trött på den här familjen. Då folk tror att bara för att mamma är en duktig hemma bagerska och jag har det som yrke så ringer folk hit och frågar om ditten och datten. Min mammas kompisar brukar ringa henne för att prata med mig och fråga något om en småkaka,sockerlag och vad det nu kan vara. Jag gillar att dela med mig men ändå inte.
Jag börjar helt ärligt tröttna på at folk tar för givet att bara för att man valt detta yrke så ska man baka till ALLAS födelsedagar osv. Där en sak om jag vill själv men inte om någon bara antar det. det tycker jag inte om.

Pratade med mamma idag. Jag vet inte mycket om min morfar. Mamma pratar sällan om sina föräldrar och jag har väl egentligen aldrig riktigt frågat heller.
Däremot vet jag en gång då mamma och morfar stod och bråkade om hans hushållsassistent då mamma tyckte att han inte kunde använda den till något och det tyckte han. Jag var fyra månader gammal så mamma tryckte ner mig på en stol mitt i altl ihop. Varv jag tappade balansen och ramla i golvet. Tur var att jag inte gjorde illa mig :) Så morfar sken upp och sa: vänta lite,så gick han in till sitt sovrum hämtade en livrem och bandfast mig i stolen. Sen fortsatte diskutionen. Detta är min familj i ett ns. Stå och tjaffsa om småsaker. Eller ja oftast när det kommer till vem har rätt eller fel.

Nej Bea är som sagt trött så ska gå och göra midning för sängen och sen sova sött. Ska ju upp tidigt i morgon. FAN! Vill inte :( även om denna kurs är rolig vill jag faktiskt vara ledig. Jag hade min dag redan planerad. Så sa jag till min chef att det inte går att jag komemr in på jobbet. Då säger han att de inte beviljar ledighet på sånna dagar då kursen kostar mkt pengar. Ja men jag är ju redan ledig?! jaja får en kompdag ist osm jag säkert inte kommer få ta ut då jacob inte kommer bevilja det. Den människan är riktigt konstigt!  Tiden bara rinner förbi och snarsommar och man är ett år äldre. Sedan är det snart ett år sedan jag såg de flesta av de från klassen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0