Orden talar för sig själva denna gång

Ja mitt inlägg från igår kommer upp nu :) haha denna dator som jag använder nu är lite speciell (mammas) så det funkade inte att lägga upp inlägg och så igår :P

Idag på jobbet så kom bagerichefen försent IGEN :S Nu börjar man ju på allvar undra om något är fel. Även om han berättade situationen igår så gjorde han det inte idag.
Tempot i bageriet i helgen har ju absolut inte varit bra. Har fått fram det mesta ändå tycker jag så det är skönt. Mitt ledarskap har kanske inte varit det bästa men jag har iaf försökt. När jag sagt åt någon att fixa en sak och sedan gått på rast så har de gjort tvärt om. jag orkar inte bråka så skiter i det. Vill de jobba gratis en timme VARSEGOD jag hade inte gjort det iaf. Då rasten dras ändå på jobbet.
Det som jag störde mig mest på idag var välegentligen inte en ensklid sak utan en persom. Kan kalla personen K. Hon är ju heeeeeelt hopplös! Så sa hon till mig idag jag tänker gå tidigare idag har redan pratat med Tobias ( vår bagerichef ) Jag bah: Jahaok, har dety hänt något eller? Hon: Nej jag orkar bara inte. WHAAAAT?! Vem fan är inte trött? Inte kan jag bara springa hem då?! Saker och ting måste ju göras och i hennes tempo ska hon vara glad att hon hinner hem i utsatt tid. Då det verkligen inte är många knop där. Så hur som helst så säger hon till mig: bea kan du gå in i frysen och plocka det som ska vara i morgon? Jag: Varför det? Du har ju 3 timmar på dig innan du ska gå hem? Det mesta är ju redan klart så du hinner ju. Då säger hon det igen. Hon är trött och vill hem. OCH?! Jag tänker då INTE hjälpa en lat människa. Hade hon sagt att hon måste hem pga en viss anledning varsegod men annars?! NEJ. Sen är det fortfarande jobbigt att behöva vara barnvakt åt en 37åring. K har du snittat brödet? Har du satt på start på ugnen? Har du vägt det? har du gjort så? Sen måste jag vända vissa saker mot Clara som gör rätt bara för att hon inte lyssnar på mig när man vänder det direkt mot henne. Det finns vissa saker jag sagt åt henne hur många ggr som helst och hon lyssnar ändå inte. Så idag bestämde jag mig för att rikta det mot båda då jag inte såg vem som hade gjort vad. DÅ lyssnar hoN?! WHAT?!
I fredags sa hon till mig att hon kan få nytt jobb hon hon får sparken om hon gör något dumt. Alltså hon tycker att vi i bageriet har dålig attityd mot henne. Att vi har hård röst mot henne och stressar på henne. Speciellt jag och en till kille. Ja men hallå? Du är seg som en snigel och döv som en sten. Vad hade du väntat dig?
SÅ jag tänkte Ja visst kan du få ett jobb. Men kan du behålla det? Hon kan inte sköta ugnarna,hon kan inte plocka ut brödet tillräckligt snabbt och hon är as seg när hon ska tråga degarna ( alltså köra degarna i maskinen).

Så ikväll är det rätt skönt då jag börjar 10 i morgon :) Så kan faktiskt sitta uppe utan dåligt samvete och kolla på söndagsfilmen :)
Det jag däremot inte tänker göra är att komma in på jobbet på min LEDIGA tisdag för att vara på kurs. Först gå in och jobba i bageriet i två timmar för att sedan vara på kurs 8-17. Min dag är uppbokad. Vissa saker kan jag inte ändra på och tänker inte ens försöka heller. Så ska berätta det för Jacob i morgon att jag inte kan pga personliga skäl vilket jag inte vill berätta för honom vad det är. Sen får han säga vad han vill.

Ja det är väl typ det som händer i mitt liv just nu. Jobb och allt dåligt runt om kring och på jobbet. Suck. ibland blir altl bara för mycket.
Och Sara din inkompetenta kossa. Jag vill ha mina saker och jag tänker inte ge mig fören jag har fått mina pengar eller mina saker. Att du är dum i huvudet är inte mitt problem. men å andra sidan tycker jag riktigt synd om henne. För tänk om man började berätta allt hon sagt och gjort mot folk?! Finns knappt någon som vill vara med henne nu förutom när de festar så vem hade ens tagit henne med tång nu?
Ja jag blir bara argare och argare desto tiden går. Samtidigt som jag tycker synd om henne då hon snart är 22 år. Fortfarande skyller på allt dåligt hon gör på sin far. Eller någon annan. Att hon inte kan ta hand om sig själv utan lever på andra. Vad är det för liv?! Nej det begriper inte jag.
Ja, jag bor hemma hos min mamma. Men jag har inte fast jobb sedan flera månader tillbaka. Jag har fortfarande provanställning. Inte så att jag är dum nog att flytta då lixom :)
Så ja de som umgås med henne umgås emd djävulen själv. Vilket jag gjort i 6 år :S Fattar inte hur dum i huvudet jag varit?
När man får höra att hon går runt och snackar om MIN familj, om saker som jag berättat som hon ska hålla tyst om till folk. De männsikorna kan lika gärna göra samhället en tjänst och hoppa från skurubron.
Hon går och hittar på saker för att få henne själv i bättre dager. Helt sjukt!

Det enda jag vill är att få tillbaka mina pngar,min halsduk,mössa,vantar och kamera. Skulle inte förvåna mig om hon sålde min kamera för att få pengar elelr något. Men då shit asså..
När man trodde något helt annat. Men minnen bleknar och livet går vidare:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0