Husvagnsfirandet är igång

Det börjar ticka igång nu. Husvagnsfirandet. Eller vad man nu ska kalla det. Midsommarfirandet är över och de midsommarfirande personerna är på väg hem. kvar finns bara de som har säsongsplats och några enstaka semesterfirare. Som antagligen inte vill sitta i köer hem.
Här kallas det för grannar. Om du bor nära. våra "grannar" klipper gräset och solen steker över oss som aldrig förr. I morgon kommer jag nog att kallas för rudolf med den röde mulen. eller ja, i mitt fal, Bea med den röda näsan. För nog har jag bränt mig. Jag kommer väl skifta i samma färg som den gamla husvagnen som stog breve oss nu över midsommar. Som de hade målat röd.

i morgon är det dags att åka hem. Vet inte om jag ser fram emot det. Gillar inte vatt vara själv i huset men det blir nog bra. Får väl våldgästa min mosters gästrum om det blir för jobbigt. Åker ner hit på fredag igen. Men innan jag åker hem så blir det husvagns titt i morgon.
 det kan vara svårt att tro, tjejen som har så mycket storstad i sig att det knappt går att förstå gillar Öland. Bland husvagnar och tält finner jag lugnet. Det är inte samma stress som i min älskade storstad. Här, bland tält och husvagnar mår jag bra :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0