Ilska

Ilskan knyter sig som en stor boll i magen. det kliar i fingrarna och strupen vill bara skrika rakt ut. För ja, idag ahr jag läst det mest korkade jag varit med om. Eller ja, detta var helt sjukt.
Vem är jag som människa att säga att min tro eller min nationalitet har sämre än någon annan? Man kan inte säga att det finns någon religion eller just att de människorna från just det landet har det sämre. Klart man kan. Däremot så är det inte ALLA svenskar som är si eller så. Eller alla Bosnier som är si eller så. Att dra någon över en och samma kam gör mig rasande. Att hon som skrev det är muslim. bytt namn och fått barn ungt. Säger att hon komemr från ett land hon inte alls gör. Ja det är sorgligt. Säga sig vara någon man inte är. Men varsegod. Gnäll på svenskarna. Du bor ju bara här i detta land. Vantrivs.
Nej fya! Jag älskar mitt land. På gott och ont. Så att någon säger att alla svenskar är si och så. Fan det gör mig galen. Det gör mig samtidigt ledsen att säga att en viss folkgrupp har det svårare. För det går inte att säga att precis ALLA lever likadant. För tror ni det. Snälla kolla er omkring. Jag kan ju knappast vara den enda som sett en uteliggare. Jag kan inte vara den enda som hört folk som tvättat kläderna i diskmedel för att de inte haft råd med tvättmedel.
Kan fortsätta och skriva 3 mil till. Avslutar där. För känner att jag inte kan göra något åt en människan åsikt. Men det är sorgligt att prata på det sättet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0