:)

varför är det så att så fort man har köpt ett nytt plagg vill man använda det på en gång?:)
 Vet iaf hur min outfit ska se ut i morgon :)
Fick en förfrågning igår kväll om jag ville gå på K1 på lördag. Jag som knappt ens vet vad det är haha. Men roligt att bli tillfrågan :) Dock så jobbar jag hela helgen :)

För er som inte vet vad det är kommer en snabbförklaring här :

K-1 är en tävlingsform där deltagare från olika kampsportsdiscipliner deltar. Namnet K-1 kommer från stilarna
kickboxning,karate och kung fu.
 Reglerna kan sammanfattas så att varje deltagare använder boxningshandskar och det är tillåtet att slå, sparka och knäa motståndaren (i vissa galor är det förbjudet att knäas t.ex. i Frankrike). Matcherna går i tre ronder om tre minuter (ibland uppåt fem gånger tre). Skulle domarna anse att matchen är oavgjord efter tre ronder, går deltagarna en fjärde och avgörande rond (då döms bara sista ronden oavsett tidigare poängställning).

Tur att det finns wikipedia ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0