När om hur varför

Nu är det snart 6 år sedan jag bestämde mig för att söka in till bageri linjen i gymnasiet. Nu är det snart Jul och snart nyår. Snart fyller jag 22. Allt är bara så snart. Vi som var så små förut. Trodde vi ägde världen. var ute på stan på kvällarna. Då man lärde sig hur livet fungerade. Sakta men säkert ¨så förstod man aatt mamma inte alltid kan rädda än. Sakta men säkert så började man mogna. Ja, sakta men säkert. NU sitter jag här, 21 år gammal. Har fast jobb sen 8 månader tillbaka. Jag har en ny bil och körkort. Jag är ung men ändå känner jag mig så gammal. Mina vänner börjar skaffa barn och familj nu. Det köps hund och ja snart blir det säkert husköp för någon med. När vi var 15 så låg vuxen livet så långt ifrån.Idag räknas vi som vuxna. Även om man bara är 21 så är man vuxen. Du är straffmyndig. Du har livet i dina egna händer oavsett om du vill elelr inte. oavsett om du bor kvar hos mamma så är livet upp till dig nu.
 Det om något är lite skrämmande. Vi gör alla olika val här i livet som är mer eller mindre skrämmande. men när jag var 15 då trodde jag att jag var oövervinlig.
 Oj, jag bara snackaar en massa goja. Men jag vill få tiden att gå, haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0