Slå diig ner och lyssna

" Ni är ju väärre än turkarna!" Låt mig förklara en sak nu. När jag var liten och var sjuk så tvinga pappa i mig alla konstiga saker. Pressad varm Vitlök i örat om jag hade öroninflamation. Varm mjölk med emzer om jag inte kunde sova. Varmt vatten med honung om jag hade ont i halsen. Det är bara en del av min fars alla konstiga huskurer. 
 Jag vet att du tittar på mig och funderar över vad jag kommer ifrån. Tills du tillslut slår dig på pannan och säger " jag svääääääär hon är jugge" Du blir lika förvånad över att jag är svensk som att när jag säger att nästan hela min släkt bor i en radie av en mil. Att min moster bor ca 75 meter ifrån i samma bostadsområde.
 Att min mamma verkar tycka jag och de tjejerkompisar jag ahr inte bor ihop med en kille ännu. HELST hade hon nog velat se mig gift med barn redan.
 På samma sätt tittar jag på dig. Som du titatr på mig. Du dömmer mig, jag dömmer dig och du blir galen! Alla familjer är inte lika.

 Jag och mamma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0