Du bör ha i åtanke

Du bör ha i åtanke att du kanske inte kommer kunna jobba med detta hela livet. Du har en känslig hudtyp och du utsätter kroppen för extra mycket när du har det yrke som du har.
Orden är hårda. De träffar på rätt punkt. Jag vill bara klappa till honom hårt som faaan! Hur kan han säga så? Fattar han inte att jag SKA vara bagare hela livet?
Ja, vad pratar jag om? Mitt läkarbesök i morse. De har stuckit hål på mig vänt och bent på mig lite hur som helst. Kollat om jag har haft problem med lederna. Det trodde han inte att jag hade. Däremot sa han att det kan vara en inflamation.
Jag har typ som eksem på mina händer så har fått en hel hög med krämer nu. Även inflamatorisk kräm. Som jag ska smörja armarna med.
För att jag ska kunna jobba som bagare hela mitt liv måste jag jobba med latexfria handskar. Smörja händerna ofta. Ja han uttryckte sig som så att jag kommer få kämpa lite mer än vissa andra. Om jag nu ska jobba som bagare/konditor hela livet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0