Kanske

Kanske tar jag stora kliv. Kanske så springer jag fram. Kanske så ser vi på världen olika. Ja kanske är det så att vi är omatchbara puzzelbitar. Vi kanske har börjat från fel ände. hur börjar man från rätt ände? Måste man göra som alla andra eller går det att hitt sin egna väg i den vägen där man till slut ska hamna som alla andra?
 Nu förtiden finns det alla möjliga typer av par. Särbo,sambo,gifta,skilda,förlovade,tillsammans,förlovade-skilda-gifta-tillsammans. Listan kan göras lång och vägen dit är olika. De flesta föräldrarna vill se sina barn vid altaret medan många barn trivs med samboskapet. Så vart passar jag in? Singel,singel,singel? Eller dejtande,dejtande dejtande?
 Jag vill ha allt det där livet har att erbjuda. Så som man,barn, delat boende och ja ni vet. Men inte nu. Nu vill jag bara vara. Nöjer mig med att hålla handen och ses några dagar i veckan. Inte hamna i vardagen riktigt ännu. Där det handlar om allt från att köpa mat till att hitta sin gemensamma tid för varandra. Fast att man bor ihop.


I Do Card


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0