en kund

Här om dagen kom det in en kund till jobbet. Hon hade beställt en tårta. En 16 bitars fruktprincess. Hon ber mig att dela tårtan i lika delar. Jag tittar frågande på henne och tänker ooooooooook, wako wako. Går in och skär tårtan i två lika delar. Visar kunden de. Hon ser nöjd ut. Så jag frågar " hur kommer det sig att du vill ha tårtan i två delar?" Kunden ser fundersam ut. Berättar sedan att hon jobbar som bröstcancer läkare och själv drabbats utav detta. Hon har nu kommit halvvägs in i sin behandling. Jag tittar på henne och tänker jahaaa så hon var inte konstigt trots allt. Säger sedan " Då ser jag fram emot när du beställen en hel tårta" :)
 Den kunden sa även att vi har de godaste tårtorna i hela stockholm! det ni! :)
Mer om henne gåår att läsa på http://blogg.cancerfonden.se/svetlana/
En halv tåta beställs från en frågande konditorJag och den halva tårtan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0