Fredag

Det är fredag efter middag och klockan är runt fyra när jag åker hem. Ringer Sara från bilen och vi pratar en stund. Samtalet dör och jag fortsätter härva mig igenom köerna. Avstånden är sådär och såfort du håller ett avstånd så tränger sig en bil i mellan. Så är avståndet borta igen. Närmar mig södralänken och det är så mycket bilar det brukar vara runt halv femtiden. Ja, det har ändå gått rätt fort trots köerna. Har precis åkt in i södra länken när bilen framför mig tvärnitar. Trots avståndet jag har lyckats att hålla, så panikbromsar jag och bara ser hur jag glider in i bilen framför mig. Det går fort för jag känner en smäll till och min bil snurrar lite så att jag får en touch så att bilen hmnar i betongväggen. Det tar några sekunder innan jag fattar vad som hänt. Det kommer en dam i ca 60 års åldern utspringande ur bilen bakom mig. De har nu kört och ställt sig framför. Det var henes man som körde. De kollar hur jag mår och jag skrattar väl mest bort det av chocken. Sen går det undan. Det kommer några män från vägtrafikvärket (tror jag det heter) Som kollar hur jag mår. Jag berättar att jag hsr fått ont i ryggen. Blir beordrad att sitta stilla och de säger att det ska skicka en ambulans. Vilket jag tycker är helt onödigt jag vill ju se hur min bil mår! Men nej, helt plötsligt kommer en brandkårsbil,en ambulans och en polisbil. De pratar med mig och frågar hur jag mår. 
 De börjar prata om att klippa taket. Jag får i detta läge inte röra varken tårna eller fingrarna. Blir utburen med hjälp av en bår eller vad det nu hette. Försöker få tag i mamma men inget svar. Min pappa är den enda uav de som kan läsa sms så skickar iväg ett sms om hur läget är sen åker jag med hjälp av ambulans in mot sös. Sen händer det så mycket runt omkring som jag faktiskt inte rokar berätta just nu. Jag är fortfarande chockad. Men jag mår bra, fick rönka ryggen igår.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0