Jag vill komma ihåg

Jag vill komma ihåg det här. Dagen då jag kände att det här är sista gången vi pratas vid. På riktigt denna gången.
Jag är påväg hem ifrån en väldigt trevlig kväll emd Amina. Sitter i bilen och får för mig för att snabbt läsa facebook. Christians har skrivit ett meddelande.
tjaa!" ja slutade höra av mig för ja såg va du hade skrivt om mig i din bliogg..inte så kul att se att du delar med det me alla..
Jag svarade tillbaka.
Du verkar redan ha bestämt dig. Så jag kommer inte förvänta mig något svar. För nu har jag ringt dig, smsat och talat in på din svarare. Vet inte ens om du kommer läsa det här. Men nu kommer jag berätta ALLT för dig som jag inte berättat för dig eller i bloggen.
När du och jag träffades var jag inte ute efter något. Men jag föll ganska så snabbt för dig. Du blev sjuk och jag besökte dig snabbt. Den dagen så berättade du att du fortfarande har en kontakt med ditt ex. Inga känslor enligt dig. Men det är samma tjej som du ofta jämför mig med FRAMFÖR mig. Du har tom sagt att om jag inte är bra att suga av dig som dina ex var MINST 8 av 10 så kommer vi inte fortsätta att ses.
Sen att jag då reagerade väldigt hårt på det förstod inte du. Det kanske du gör nu?
För sekunden innan du berättar det säger du till mig hur vacker jag är och att du tycker om mig. Du undrar varför jag int eär modell och så BAM rakt i ansiktet slänger du att ditt ex ringer dig till ditt jobb.
Dagarna går och du börjar helt plötsligt att jobba över.Vi ses inte på 10 dagar. Men jag väntar på dig fast att vi gnabbas ibland. Du börjar även höra av dig mindre. Men du skriver destomer till ditt ex på facebook. Och tycker att det är konstigt att jag blir sur för det. Kanske förstår du mig mer nu? Då du försöker att mörka det.
Sen kommer resan till Bali. Vilket jag får reda på facebook. Helt ärligt känns det som att du lämnade mig. Då det aldrig var något du ens berättade. Att du ens funderade på att åka någonstans.
När du kommer hem så är det påsk och ja resten vet du ju. För det har du läst på min blogg.
Min poäng med detta är att jag har godtagit dina ursäkter. Men jag tar upp det nu för att jag vill att du ska förstå hur jag kände.
Ja, man kanske inte bör skriva ut allt öppet. Så att andra kan läsa det. Men borde jag inte ha fått en chans till att förklara varför jag gör så? Istället för att du gör som en struts och sticker huvudet stranden.

Jag tycker om dig så jävla mycket att det gör ont. Så därför gör det så jävla ont nu när jag inser att du inte gör detsamma.


/ Bea


Jag vill koma ihåg den dagen då jag för första gången jämförde Christian med mitt ex. Han har fått höra allt möjligt. Han accepterade mig för den jag var. För det är ok att bli arg. Bara man vet varför. Så ja, att Christian blir sur och tar illa upp. Är det för att han skäms över sina handlingar eller är det bara som så att man vill aldrig höra elaka ord om sig själv? Speciellt inte läsa det?
Vart skulle nästa steg ha varit? att jag skulle ha tagit bort facebook? Slutat umgås emd mina vänner? Ingen mobil? ja, vart hade steget gått. Om det nu är så att han inte vill att folk ska veta hur våran relation var och har varit.


Du drack cola light och jag vanlig cola

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0