Jag har bakat kladdisar! =)

egentligt borde jag ha slängt upp fötterna på soffkudden. knäppt upp översta knappen på jeansen och bara fläskat i mig mina nybakade kladdkakor. Det blev inte så. Istället sitter jag här i köket och avnjuter en kladdkaka med ett iskallt glas mjölk. För ja, choklad och mjölk gör sig bra tillsammans =)
 Men som de änglar ni är, så ska ni få ta del till detta recept jag lyckats komma över ;)

Detta behöver du!

 
100 gram choklad ( jag köpte Lindt 70 procentig choklad som heter Madagascar, då jag gillar fruktig choklad!)
 100 gram smör ( jag köpte osaltat smör, då jag vill låta chokladen tala inte saltet i smöret :P )
 4 msk kakao
 2 ägg
1 msk vaniljsocket ( försök undvika vanillin socker här va ;) )
2 dl socker

Så här gör du!

 1.
Sätt på ugnen på 160 grader
 2. smält smöret
 3. smält chokalden på vatten bad eller i micron på 30 sekunders intervaller. Så att du inte bränner chokladen. Jag smälte förvisso min choklad i smöret. Då jag inte hade en tillräckligt bra kastrull och bunke som matchade tillsammans
 4. Rör ihop ingredienserna
 5. Antingen så bröar du en form med ströbröd.nötter eller vad man kan tänka sig och lägger smeten där i. Eller så gör du som jag. Lägg de i platta stora muffins formar. Då man kanske inte äter upp allt på en gång. Och på så sätt är det här mycket smidigare =)
6. Bakar du i form baka i ca 24 minuter, det är beroende på ugn. bakar du i muffins formar kika till efter ca tio minuter!

Hoppas det smakar bra! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0