"Om jag ville att du skulle veta vad jag tänker på skulle jag tala med dig."

Varör är det oftast så att vi tänker mer på hur den andre personen tar det vi säger. Mer än att det ska vara sant? Jag är konflikträdd enda ut i fingerspetsarna däremot inte diskutions rädd. Vad är skillnaden? Ja jag är helt världelös att bråka med inte för att jag kanske inte direkt vet vad jag ska säga. Utan för att jag är så otroligt rädd att det ska hoppa riktigt stora grodor ur min mun. För om det är något jag är bra på i ilskans skede, då är det att hitta den vassaste pilen. Det är inte något jag ser som en bra egenskap utan undviker gärna bråk då.
Det många ofta inte förstår är att en diskution INTE behöver leda till bråk, utan det handlar ju faktiskt oftast om två helt olika åsikter. Men en konflikt kan bli skapad ut av en diskution. För vissa personer kan inte ser mer än sitt eget och därför är det då inte lönt att diskutera med den personen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0