fantastiskt god!

Iochmed att jag lämnade kvar kladdkakan jag bakade igår hos sami. Ja, för inte kan man be om att få ta hem kakan! hahha hade aldrig någonsin sagt något sådan. Däremot bad jag att få ta hem min form haha. Så långt kan jag sträcka mig.
Så ja, nu sitter jag här och funderar om man skulle slänga ihop en till: För denna jag gör är ju sååååå sjukt jädra god! Den är så god att grädde,vaniljglass hallonkesella och allt man kan ha till bara skulle förstöra. DÅ ÄR DEN GOD.

Recept på den fantastiska kladdkakan:

100 g smör
2 ägg
2,5 dl socker
1 dl mjöl
4-5 msk kakao ( beroende på hur stark chokladsmak man vill ha)
2 st rågade tsk vaniljsocker ( Desto finare vaniljsocker desto mer karaktär)
½ tsk salt

Så här gör du: Sätt på ugnen på 200 grader C. Smält smöret och rör samman alla ingredienserna. Smöra en lagom stor form med ströbröd,kokos,rostad mandel,hackade hasel nötter ( ja, valmöjligheterna är enorma och fantasin är ditt enda hinder). Sätt in formen i mitten utav ugnen och ha kladdkakan inne mellan 15-20 min. Beroende på hur kladdig du vill ha den och hur din ugn är ;)
Jag hade lite choklad kvar som jag inte tyckte om alls, det passade perfekt att slänga ner det i det smältasmöret, för lite mer karaktär ;) Glöm inte, detta är ett grundrecept och du kan slänga i nästan vad som helst i detta recept, så som blåbär,choklad,pistagenötter.. Ja möjligheterna är oändliga ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0