"Jag vill att du flyttar ner"

Vi borde inte ha någon kontakt mer. Så en dum ursäkt på det. Ja, egentligen var det jag som ville ha mothugg. Höra hur han bedyrade sin kärlek. Men det gjorde han inte, inte just då iaf. Så igår, kom det mer eller mindre från tomma intet. " Jag vill att du flyttar ner." Du behöver inte svara nu direkt, sa han. Men tänk på saken.
Flytta? Ge upp allt här hemma och flytta 40 mil hemifrån? Sist var det 62 mil och jag var 19 år gammal. Men det var för skolans skull. Inte för någon person, mer min egna.
Men livet har ändrats på fyra år. Trodde aldrig att det var jag som skulle behöva flytta på mig. Mer att han skulle flytta upp. Men det är det mer logiska.
Så ja, jag tänker på det. I stortsätt hela dagen har jag tänkt på det.

 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0