360/h

I en värld, i en tid där vi blir lärda att vi kan få vad vi vill när vi vill. Så lever vi livet snabbt. Vi stressar oss igenom hela livet för att så snabbt komma till penisionen. Vad hände med passionen? Med sällskapet?
Vi är unga och ja, jag kan bara tala för mig själv och de jag umgås med. Men de flesta av oss har lyckats. Kommit en bit på vägen. De som inte har det? Ja de försöker allt vad de kan att antingen få människor att tycka synd om dom eller att via upp på sajter så som facebook och twitter att de har det perfekta livet.
De kallar mig överambitiös. Säger att jag gör för mycket. Borde vila, sakta ner tempot. Tänka mindre på morgon dagen än vad jag gör. Att tänka mindre och leva mer. Men jag kan inte.
En sak är då säker. Vi kan inte få allt. Vi kan inte göra allt. Det gäller att välja sina strider. Vad som är viktigt och sortera bort det onödiga.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0