Låt oss måla ett rött sträck, du får bo där borta. Så bor vi andra i den fina staden

Livet är så orättvist ibland. Låt oss säga såhär. Jag tjänar en X siffra varje månad som gör att jag har råd med att betala lån på en 2 år nygammal bil, försäkring,bensin,lån på bostad,relativt hög avgift, el med elpanna, vilket menas med en hög elräkning. För att korta ner det hela så har jag höga boende utgifter samt höga färdutgifter. Trots att jag går runt varje månad och lite där till. Så får jag inte låna mer än 1,2 miljoner, om jag säljer bilen och betalar av CSn lånet. Vilket menas med att jag är dömd till förorten. Jag får inte som ensamstående utan barn äga en lägenhet innan för tullarna. Såvida jag inte vill bo på 20 kvm utan balkong. Det är jag inte intresserad av. Om jag inte lyckats spara ihop ca 800 000 svenska kr. Även om jag har en relativt bra lön som konditor. Så kommer det ta ca 8-10 år innan jag då kan flytta.
Så ja jag tycker att det är sjukt orättvist! För jag har högre boende kostnad idag än vad jag skulle ha om jag hade en lägenhet med lägre avgift och mer bolån samt amorteringar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0