Munnen den ska skratta och va gla´

Ibland behövs det så lite för att det ska bli så mycket. Även denna dagen har varit helt fantastisk. Och det, trots träningsvärk. Så frågan är ju hur fasiken jag skaorka med att gå upp ur sängen i morgon. Men det lär nog fungera finfint :) Detmåste det göra i vilket fall som helst haha ;)
Hur min dag började vet ni redan ;) Men sen blev det en kurs hos Kobia, d'r vi fick göra en oändligt massa goda och super fina tårtor. Sen åkte jag till en vän och hade en riktigt trevlig stund. Så nu halvligge rjag i sängen och bara vilar lite innan jag ska sova.
Att fylla dagen med saker att göra, hjälper så mycket. Och nu har jag haft fullt upp nästan varje dag. och det får iaf min självkänsla att må bra. Att träffa människor som får en att skratta ;) Att hitta på saker som man annars inte gör. Och bara göra saker man mår bra av. Det är så underskattat! För det finns så många människor som åker hem efter jobbet, sätter sig framför tvn, käkar ngn halv taskig middag. Kollar lite på nätet och sen går och lägger sig.
När du inte har ett roligt fritids liv. Så speglar det av sig på jobbet. Vilket i sin tur leder till en stor jävla bitterhet. DÅ personen som inte gör något känner sig bitter, och det smittar av sig på fler andra och ja dominoeffekten känner ni alla till.
Så mitt råd till alla människor som någon gång kännt som jag, usch vad mitt liv är tråkigt. Och vet inte hur man ska göra. Ja tipset är enkelt. Sätt dig i situationer där du träffar nya människor om de du redan nu umgås med antingen är för få eller har inte tid att göra saker med dig. Om du vill gå på museeum gör det :) Även om det är själv. För det handlar ju faktiskt inte om att du ska försöka fåmed en kompis att förlja med på saker som den tycker är tråkigt. Utan att du ska göra saker som du tycker är roligt :)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0